joi, 8 mai 2014

LB. ROMANA VI - HUMANITAS - pagina 207






Rezolvarea exercitiilor din manualul de limba romana pentru clasa a VI-a intitulat LIMBA ROMANA - MANUAL PENTRU CLASA A VI-A, Editura HUMANITAS EDUCATIONAL, Autori Alexandru Crisan, Sofia Dobra, Florentina SamihaianEditia 2012



Pagina 207

2.   Fraza

Folosiţi-vă cunoştinţele!
a.
L-am întrebat pe tata – prop. principală
dacă ştie – prop. secundară
să circule într-o intersecţie nesemnalizată şi – prop. secundară
am constatat– prop. principală
a meritat – prop. secundară
să ia punctajul maxim la examenul pentru obţinerea carnetului de şofer – prop. secundară


b. dacă, să, că, să

c.
PP1     ______   PP2

PS1                        PS1
 


PS2                      PS2

Exersaţi!

1.
1 Am dorit – prop. principală
2 să fac o excursie cu bicicleta prin împrejurimi şi – prop. secundară
3 am plecat împreună cu prietenii mei – prop. principală
4 care au primit propunerea mea cu bucurie. – prop. secundară
5 Am făcut un scurt popas în pădure şi – prop. principală
6 apoi am mers spre satul – prop. principală
7 unde locuiesc bunicii lui Dan. – prop. secundară

1 – 2 relaţie de subordonare
1 – 3 relaţie de coordonare
3 – 4 relaţie de subordonare
5 – 6 relaţie de coordonare
6 – 7 relaţie de subordonare

2.

  1      ______      3                          5   ______      6
 


 2                             4                                                     7

                     



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu